Saturday 18 June 2011

..::Boikot Akhbar Utusan Malaysia::..


Mai pakat boikot akhbar Utusan Malaysia yang telah menghina Islam.

Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan penyiaran karikatur bertajuk kekeliruan kes rogol oleh akhbar utusan milik UMNO(Utusan Malaysia) sebagai MENGHINA ISLAM.

Lakaran pertama menggambarkan seorang gadis yang mendakwa dirinya dirogol dan dikatakan mempunyai bukti dalam bentuk rakaman video telefon tetapi ditolak oleh 'tok penghulu' kerana tidak mempunyai empat saksi.

Manakalah lakaran kedua menunjukkan lukisan gadis yang sama membawa aduan berkenaan kepada polis yang menerima aduan tersebut.

Dialognya berbunyi: " bagus...alat itu pun boleh dijadikan bukti!"
Selain itu, dialog lain yang dikatakan menghina Islam adalah: "peralatan itu tidak boleh dijadikan bukti kerana dia tidak ada telinga dan tak ada mata! dia hanya besi!"

Sebagai orang Islam, kita amat peka dengan tiap2 hujah yang membawa kepada unsur2 menghina Islam. Dan ianya bukan sesuatu yang remeh temeh tetapi melibatkan hukum Allah.

Ayuh sama2 kita menyokong untuk menggesa supaya pelukis dan penerbit kartun tersebut didakwa dan sekaligus MEMBOIKOT akhbar utusan malaysia.

No comments:

Post a Comment